• Header

Inrichting administratie

De inrichting van een administratie roept vaak vragen op bij onze cliënten op. Hoe richt ik deze het beste in en hoe lever ik die gegevens het beste aan? Onnodig te zeggen dat een keurig aangeleverde administratie ons minder tijd kost en u daardoor geld bespaart.

 

Hoe te handelen?

1.

Sorteer de administratie op:

  • Uitgaande facturen;
  • Inkomende facturen die op rekening worden betaald;
  • Inkomende facturen die per kas worden voldaan (contant);
  • Alle bankafschriftjes van de zakelijke bank/girorekening bij elkaar, uiteraard op nummervolgorde.
  • Gebruik hiervoor afzonderlijke ordners.

 

2.

Leg deze inkomende facturen die op rekening worden worden betaald en die per kas worden voldaan op datumvolgorde met de oudste datum onder;

Controleer of alle bankafschriftjes aanwezig zijn;

 

3.

Loop alle bankafschriftjes na en markeer alle bij- of afboekingen die privé zijn;

Als een inkomende factuur niet met een zakelijke rekening wordt betaald maar met een privé-rekening, zet dit dan op desbetreffende factuur.